♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Wednesday 14 December 2011

Dari KL kitak ke SARAWAK pula

.: Assalamualaikum : Bismillahirrahmanirrahim :.

Heee..lamanya tak update blog..huhu.. Aku berpoya-poya kat Sarawak dan Sabah selama satu minggu.. yahuu!! atas urusan rasmi oke! Hehe... Sebenarnya last week kami ditugaskan ke Sarawak dan Sabah untuk pemeriksaan aset Jabatan. Tapi..sambil menyelam kite minum air sikit la ye..hihi

Ahad, 4 Disember 2011, Jam 6.30 petang

Dengan langkah yang berat (berat sebab bawak beg..haha) kami menuju ke KL Sentral dihantar oleh Umi.. huk3.. umi hantar kat KL Sentral je..hantarla kite sampai KLIA...wuwuuuu.. Jam 7.00 petang, tunggu Yang Mulia En Raja Khairul Azhar dan Pn Siti Mariam (chewah..nama penuh I bagi tu) untuk tiba.. Mereka agak lambat ye.. penat den nunggu.. miahaha.. Lepas tu kitorang sama-sama mencheck-in kan beg-beg yang akan payah nak bawak tu ke KLIA. Motip utama → TAK RAJIN nak angkat..haha

Memandangkan flight kitorang jam 10.15 malam, kitorang berpoya-poya makan kat KL Sentral dulu... Tgh syiok makan, tiba-tiba anak Puan Mariam bawak Prosperity Burger dari McDonald.. Pergggggghhhhhhhh...teruja sehhhhhh... MISTI beli sebelum Chinese New Year.. Miahahahaha

Okey2.. Jom naik ERL.. kite gerak ke KLIA dulu.. Jakun jap..tak pernah naik ERL.. hahaha

Sampai suda... setakat hidup aku la kan..aku tak dapat lagi platform yang dekat-dekat balai pelepasan.. semua jauh-jauh belaka.. dah nasib badannnnnn... aih... Mujur ada Herbalife.. energy bertambah serta mengurangkan tahap kemalasan aku .. hewhew...

Betul.. aku tak tipu.. aku memang ke Sarawak last week.. ni la provenye.. haha...
 terbang! terbang! haha

Memandangkan perjalanan kitorang melebihi satu jam, maka dengan rasa besar hatinya, kitorang menerima compliment dari MAS.. compliment la sangat.. haha. Hidangan kali ni berupa daging black pepper dengan noodles ← abang hensem tu yang sebut haaaa.... Tapi disebabkan kenyang dah makan kat KL Sentral tadi kan.. Yang terhabis aku makan hanyalah daging black pepper n coklat mahal tu je..

awwww...

Kitorang sampai kat Sarawak around 11.30. Semestinya Hotel Riverside Majestic menjadi pililhan sebabnya.. hotel tu ada breakfast yang SANGAT BEST!

Isnin, 5 Disember 2011, Jam 8.00 pagi

Kan aku dah cakap.. breakfast dia sedap.. Hahahahaha... contohnya yang ini... Ini je termampu aku makan.. yang lain tu dah tak terlihat.. suda kenyang...
telur..telur..telur..errr.telur....?

saye bukan fotografer k.. gambar mmg sahih tak cantek...

Elok-elok je kitorang habis makan, incek Mutalib dari cawangan Sarawak pun sampai.. Oh lupa pulak.. ada lagi sorang pegawai penting yang datang dengan kitorang.. Mister Yoganathan namanya.. disebabkan beliau berada jaoh sikit malam tadi, so nama beliau xtermasuk dalam senarai tiket flight seperti di atas.. hahaha...

Alamak... takde tangkap gambar kat opis la.. tapi aku suka kat opis sini.. sebabnye dorang willing to learn, sangat peramah, sangat mesra, dan semua yang saaaangggatt positif. 

apakah....?

Memandangkan ofis ni bagus dan tak banyak masalah, makanya kitorang berjaya setelkan kerja-kerja dengan mudah.. tapi ada more few items yang perlu digodek-godek dan diberi pemeriksaan khusus.. so kerja masih berjalan sehinggalah petang.. Petang ni dah ada penambahan lagi sorang pegawai, Ku Yah.. hehe... Tengku Fuziah ni sangat BESSSTTTTT!!! aku tak perasan bila masa beliau sampai..tiba-tiba je dah ada.. haha.. yang pasti petang tu kami berempat tak termasuk Ku Yah, menuju ke airport untuk tuka tarikh flight ke Sabah.. Sepatutnya flight ke Sabah on 1.50pm hari Rabu, tapi memandangkan kerja di Sarawak dah hampir selesai dan kami pun baik hati taknak buang masa, so kitorang tuka ke esok.. tu esok kite cite.... hehe..

Paling best dan kagum, kat sini waktu dia masih sama dengan KL.. ada 24 JAM lagi.. tapi siangnya pendek kot. Pukul 6 dah gelap macam pukul 7 lebih. So petang tu kitorang pegi pusing sekitar hotel je.. Terima kasih yang tak terhingga to abg Ismail sebab bawak kitorang yang jakun ni pergi makan kat Kubah (one of the best place to find Sarawak's specialty foods). Yang aku order namanya Mi Kolok. Dari mula-mula aku datang Sarawak dulu lagi aku teringin nak cuba Mi Kolok ni tapi baru sekarang ada rezeki.. Alhamdulillah... SODAPNYOO!!! Lagi satu yang kitorang makan, namanya LINUT... Linut ni asalnya daripada sagu.. aku tak ingat suku kaum pe yang consume Linut as makanan utama diorang. Tapi cara makan Linut ni lebih kurang macam makan nasik.. So, amik linut cicah dengan sambal.. Perghhh... Sedap.. tapi bukan taste kami.. so, berlaku pembaziran di situ...

Maka berakhirnya hari yang penuh poya-poya dari kami pada hari pertama di Sarawak. Hari kedua lagi banyak cerita kepoya-poyaan kami... 

No comments:

Post a Comment