♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Saturday 17 December 2011

HIDUP SEORANG PELAJAR


.: Assalamualaikum : Bismillahirrahmanirrahim :.

Hewhew... Seandainya anda adalah seorang pelajar, aku pasti anda semua sedang bizi menyiapkan sesuatu yang digelar 'last minute' assignment.. MIAHAHAHAHAHA....

hehe... masa mula masuk semester, kita macam bersemangat gila bagai kan... ? Beriya je kata nak buat kerja awal-awal la, nota kena siap cepat-cepatlah... tapi bila akhir semester, semua tu ngelat semata... haha.. oke... itu aku ye..

sesungguhnya aku sangatlah tidak mengikuti peraturan belajar.. tpi Alhamdulillah, result test dan exam memberansangkan.. report tak pernah lagi delay n most important thing... lecturer tak pernah bising-bising.. HAHAHAHAHA...

Teringat masa buat degree dulu.. Ramai kawan-kawan untuk diajak berpoya-poya.. kalau tak dengan kawan pun, duduk sorang-sorang dalam library dan buat kerja sendiri.. hoho... Inilah aku... Yang lecturer suruh buat, semua last minute baru nak terkejar-kejar... tapi yang tak disuruh, rajin pulak nak buat.. contohnya buat research.. hehe.. aku suka buat research sendiri.. baca buku tebal-tebal kat library.. pinjam Quran terjemahan dari akak bilik bawah... pastu g bilik kawan discuss pasal research kite.. tak kurang gak berdebat dengan kawan-kawan usrah.. hahaha... rindunye...

Tapi yang tersangat lah pasti... saye bukan degree dalam bidang Quran dan Sunnah.. malah jauh melencong dari subjek tersebut... :P Masa degree dulu, lecturer kelas statistik suka jerit 'SETANNNN!!! Kau monteng kelas aku ye minggu lepas!!” sebenarnya aku duduk kat seat dekat dengan pintu belakang... bukan monteng ye... hehe... Rindu kat Incek Jumaat.. huk9... sekarang ni takde lecturer nak jerit-jerit gitu.. paling tak pun 'kau hantar, kau dapat markah.. tak hantar, FAIL!'.. hoho...

Itu sahaja..

Sekian.

No comments:

Post a Comment