♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Wednesday 15 February 2012

Be matured.. The more you give, the more you get.

Bismillah...

Malam tadi ada HOM kat Nutricity Melawati. Aku sensorang.. Tengok kiri, ada couple tengah hangat bercinta (taktau dah kawin ke tak.orang Herbalife ni muda-mudi dah kawin dah). Tengok kanan, datang dengan kawan. Aduh..sedihnya.. kenapa aku sorang-sorang je.. :(

HOM mula macam biasa. Entah kenapa masa testimoni produk, aku bangun n pegi bagi testimoni. Aunty Asriah belakang aku.. Sembang-sembang jap. cuak sebab first time bangun bagi testimonial. Bila turn aku:-

"Assalamualaikum. Nama saya Sarah Hanim, Umur 24 tahun, student di UiTM Shah Alam. Sebelum Herbalife saya ada migrain teruk, asma teruk dan semua yang teruk... diam... tapi Alhamdulillah lepas Herbalife, semua masalah kesihatan hilang. Dah takde asma (sampai hari ni aku tak tau inhaler aku dok katne), migrain pun hilang serta merta. Adik saya pun dah turun 5KG dalam 2 mingggu"

Masa cakap tu mata panadng pintu keluar je.. Cuak kot.. The moment aku sebut kesan Herbalife tu, ada yang jerit WOW ada yang macam 'betul ke?'.. it's true ok.. itu kesan Herbalife yang buat aku nak sangat proceed dengan bisnes with this product. Tapi pasa masa tu, tiba-tiba ada sesuatu meresap direct ke hati. Yang aku ingat dalam hati dok ngucap sambil cakap 'Ya Allah.. Lomah jantung aku.. takutnya!" So siapa yang first time pegi HOM, kitorang tak mereka-reka cerita. it's sooo damn true.

Then bermulalah sesi HOM. Tapi kebanyakan masa aku macam leka.. Nak kata berangan, aku leh ingat bijik butir yang ditarbiyahkan semalam. Sampailah time the best speaker ever - Aunty Kamilah, (president team only in 6 tahun) -.. Aunty cerita lots of things.. How she get involved in this business, how she seeks the way to be PENYUMBANG to ekonomi islam and nation. Suddenly I became sangat sebak Whatever aunty cakap, dalam kepala aku kapa "Ya Allah, aku nak success. Aku tak tahu success aku setakat mana. Tapi aku nak success in Herbalife.." Tapi the end of the dia, i recite "N I really, badly wanted to be success together with somebody". The word somebody tu baru semalam aku tahu kenapa aku sebut dalam doa aku.

After a moment, baru aku realize dream yang aku tulis masa Year End Fiesta tu bukanlah a dream yang aku nak achieve sangat pun. I'm a person yang very bad in relationship called as friendship. Which makes me tiap-tiap hari rasa sedih coz i have almost no friends nak diajak keluar shopping or nak ngadu masalah or nak gedik-gedik or whatsoever. Everytime pun gitu. Tapi in the same time, aku rasa syukur yang teramat sangat sebab Allah still bagi peluang untuk show kat aku the meaning of true friends.

The moment aku takde duit atau tengah emo tibe-tibe, Cik Fasihah hulur bantuan.
Most of the time, Incek Fitri will be the punchbag for me.
Then bila aku sakit, tiba-tiba Allah bawakkan Herbalife dalam hidup Yussamir (then baru Herbalife datang dalam hidup aku.
Pastu Atie jadi suri rumah Yus, Allah buka peluang untuk aku kenal dengan dunia perkahwinan budak dua orang ni (and also budak2 Herbalife yang lain).
Then the brought me to STS kat Pullman. Masa tu aku kenal dengan Herbalife. 27 November 2011 if I'm not mistaken. So pada masa tu, aku nampak Herbalife as a family.
Malam tadi, Mel dengan Maryam bersembang dan aku dengan tak malu duduk nyampuk. (orang kata nak jadi leader, u have to be friend with leaders). Dengar diorang sembang pasal team masing-masing. Masa tu spirit naik balik.

Then tetiba macam ada cahaya masuk jantung *MasyaAllah* yang tunjuk jalan (macam fairytale tu kan) to guide me to the future. Aku nak ada team yang willing and serious nak naik together with me. Kenapa aku cakap sama-sama? sebab aku pun baru dalam Herbalife. Tapi thru trainings and events, kita belajar sama-sama, know lots of new things, meet lots of people with different background. Before HOM semalam, aku agak down sebab datang HOM sorang2.. Tapi bila dengar Mel dengan Maryam cite, i realized that my usaha is not hard core enough untuk merungut macam-macam. 

So now dah insaf *Allah..ampunkan saye...*... Kena usaha lebih gigih.. Pastu takleh merungut sebab merungut tu melomahkan iman... The more you give, the more you get. So, apa yang korang dah buat untuk dapatkan success story korang?

No comments:

Post a Comment