♥ Jom Follow ♥

Pinnnnn... pinnnnn....


Wednesday 15 February 2012

Be Your Own Boss!


Bismillah...

Motip utama entri ni ditulis adalah untuk mengajak korang yang membaca ni join kitorang jadi sama-sama belajar tentang Herbalife.. How? Pergi SPECTACULAR on 17-19 Februari 2012 ni. With investment serendah RM400, Insya Allah korang takkan menyesal.. Event ilmu kotttt....

Tengok! lambat sikit je harga tiket dah naik ke RM400... Tapi NO PROBLEM! Come and be part of us!

Kenapa kena pergi SPECTACULAR?

Honestly speaking, this is my first time ke SPECTACULAR.. Sejak first aku register dalam Herbalife, everyboody dah keep on promoting SPECTACULAR. Yang paling aku ingat, SPECTACULAR is the ONLY international event by Herbalife yang dibuat dalam negara kita sendiri. Yang lain tu semua oversea punya event. So yang aku tau, kalau aku tak pergi kali ni, I have to wait another year untuk join SPECTACULAR 2013 pulak. Which is like a year I will postpone my kejayaan.. And aku sangat takleh bear situasi pospon2 ni..

Kenapa korang kena buat Herbalife?

Babe! Akutak paksa lah! aku sebenarnya NAAAAKKKKK sangat grow dengan orang-orang baru dalam team aku sebab aku pun baru je 3 months in this business. Sebab bila kita taktau, kita akan learn sama-sama. Behind us, there are LOTSSSS of leaders yang willing to advice us, and teach us as long as we are TEACHABLE.

Setengah orang suka buat bisnes. Tapi bisnes tak grow. Believe me. I've try LOTSSSS of businesses. Aku paling suka MLM, aku pernah jadi takaful agen, I am part of IKS and everything I've tried dengan niat to earn extra income. Dan aku akan sentiasa berbisnes - InsyaAllah- Tapi aku buat Herbalife ni sebab Herbalife provide profit banyak gila. (73% profit oke! Mana kau nak carik babe!).

Mungkin jugak hidayah Allah nak tunjuk kat aku, dalam dunia ni ada banyak menda kita boleh cuba. Tapi bukan semua benda datangkan faedah. In Herbalife, aku belajar jadi manusia. Bukan nak kata korang yang tak join Herbalife ni bukan manusia ye. Tapi what kind of manusia? oke..haku bukanlah ustazah yang menghafal hadis-hadis dari Quran dan Sunnah. Tapi sekurang-kurangnya in Herbalife, we meet people yang grow seiring dengan Islam. Macam mana?

  1. Herbalife ialah MLM yang takde istilah kau orang bawah, kau takkan potong aku sampai bila2. NO! Dalam Herbalife, yang kitorang selalu praktis is USAHA. Kalau kau usaha more than upline kau, memang kau boleh naik dan say babai sambil tengok upline kau kat bawah tu terkejar-kejar lagi nak naik. Sebab tu in Herbalife, we say “BE YOUR OWN BOSS” bukan “UPLINE KAU BOSS KAU”.
  1. Bila dah kata MLM, semua sceptical. “Ala..MLM kena cari orang la.. malasla”.. Subhanallah.. Besarnya rahmat Allah kat muka bumi ni. Allah ciptakan manusia kat MALAYSIA je ada lebih 27,000,000 orang. Kalau kau jumpa 0.1% which is 0.001 orang daripada populasi tu, memang kaulah President Team kami. Sangat sseeeeeeenaaaaaangggg nak maju dengan Herbalife.

  1. “Tu la, sebab nak cari orang tu aku malas” . Oke.. Jangan belajar dari syaitan oke. Allah tak suka, Rasulullah SAW pun tak suka. Cuba ingat, masa Rasulullah SAW mula jadi Nabi, Islam dah terus well-known kat seluruh dunia ke? Tak kan? Rasulullah SAW pun grow perlahan-lahan. Lepas Rasulullah wafat dulu ada lagi ke Rasul yang muncul untuk bangunkan Islam? Tak, kita ada khulafa ar-rashidin yang sebarkan. Tapi kalau 4 orang khulafa ni sahaja yang sebarkan Islam, memang tak sampai Islam ni ke seluruh dunia. Sebab tu ada ulama-ulama. Daripada Ulama, berkembang ajaran Islam ke seluruh dunia sampai berjuta tahun lamanya. Sebab tu Dalam Herbalife, semua basic knowledge yang kita dengar dalam Islam, semua diamalkan di sini.

  1. Dahulukan majlis ilmu berbanding majlis amal. Ini ajaran Islam kan? In Herbalife too! Kita ada banyak events n training yang anda perlu PERGI untuk mendalami ilmu kesihatan, ilmu perniagaan dalan macam-macam ilmu. Even if ada jamuan ke, appointment, mesti dulukan training atau kursus sebab tu majlis ilmu. Tapi kita asyik cakap majlis ilmu tu yang macam kat surau-surau, masjid-masjid. TAK! Oke.. dan majlis ilmu yang WAJIB..diulang.. WAJIB pergi is SPECTACULAR. RM400 adalah investment paling murah berbanding ilmu yang anda akan gain. Sebab tu MESTI datang apa cara sekalipun. Takde training free ke? Berlambak oke! Tapi kau kena paham, even nak masuk tadika yang setakat belajar ilmu ABC je pun kena invest kan? Sebab ilmu ABC tulah proses pertama untuk pandai mengeja dan membaca.
Remember, THERE IS NO CURE FOR REGRET IN THE FUTURE.

p.s: dari hati yang tulus suci murni lagi bersih ececeh haku betul-betul nak grow and berjaya dengan orang-orang yang nak ubah FUTURE dia. tak tipu ni... tengok muka tulus ni =]

No comments:

Post a Comment